Dette fartsgrenseskiltet synar at grensen er 40 km/t og bildet er teke i midtbyen i Trondheim. I videoen forklarast kvifor grensen er satt. (Foto: Knut Opeide)

Korleis bestemmer vi fartsgrensene?

Publisert:
15. august 2017
Av
Anne Marti Øksenvåg Johansen

For låg eller for høg - alle har ei meining om fartsgrensene. Denne filmen synar kva kriterier som ligger til grunn for grensene?

Fartsgrenser skal være føreseielege og forståelege. Difor er det dei same kriteria for fartsgrenser i heile landet.

– Om det ikkje er skilt, er det den generelle fartsgrensa som gjelder. Ho er 50 i tettbygd strøk og 80 utenfor tettbygd strøk, seier Lisbeth Smørholm, som leiar Plan- og trafikkseksjonen i vegavdeling Møre og Romsdal.

Her kan du melde deg på nyhetsbrevet fra Vegnett.

I filmen under forklarar ho kva som ligg til grunn for dei ulike fartsgrensene mellom 30 og 80.

I Statens vegvesen si Håndbok 100 kan du lese meir om kriterier for fastsetting av fartsgrenser. Der kan du og lese om kva krav som gjeld for fartsgrenser på 90 km/t og meir.

Kommentarer (2)

  1. Frode fossheim sier:

    Det er mange plasser det er uforståelige fartsgrenser enten for høy eller for lav.jeg ser mange plasser det er alt for langt mellom fartsgrense skiltene.trodde det skulle være skilt for hver 500 meter når fartsgrensa er under 80.det lærte jeg når jeg tok lappen

  2. Gunnar Mjøs sier:

    Veg nr 565 over Radøy i Hordaland går i 50- sone gjennom bygda Slettta-Ystebø-Gjerde. Ved Austebygd Skule og Barnehage er fartsgrensa 30 med 3 fartshumper.
    Det er ikkje innlagt tidsavgrensing på 30-sona,- som betyr at tallet 30 km/t gjeldt natt og dag. Dette skaper liten respekt for fartsgrensa og stor frustrasjon, fører til at bilistane ikkje bryr seg om fartsgrensa i det heile tatt.
    Kva for institusjon er det som kan endra denne 30-sona til kun å gjelda til dømes frå kl 07:00 til 16:00 ?

    Mvh Gunnar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*

*