Den nye kartløsningen for Ferjefri E39-prosjektet er nyttig både for proffesjonelle aktører og for privatpersoner. (foto: Statens vegvesen)

Følg utviklingen på Ferjefri E39-prosjektet i denne nye kartløsningen

Publisert:
6. oktober 2017
Av
Giselle Jensen

- Dette er et stort fremskritt for å gjøre informasjon om Ferjefri E39 tilgjengelig.

Det sier prosjektleder Kjersti Dunham.

– Jeg er kjempefornøyd med at vi endelig har fått kartet opp, sier hun.

Trykker du på denne lenken kommer du til kartet.

Ferjefri E39-kartet både for proffe og private

Dunham peker på hvor stor betydning kartet vil ha for alle som er interessert i Ferjerfri E39. Nå kan de enkelt finne hva som er status på de ulike prosjektene, enten de er har et profesjonelt behov for å finne informasjon eller naboer til vegen .

– Dette vil også bidra til at folk utenfra finner raskere frem til riktig kontaktperson i Statens vegvesen, forteller hun.

Prosjektet Ferjefri E39 strekker seg fra Kristiansand til Trondheim. Det tar i dag 21 timer å kjøre hele strekningen. Ved å erstatte de syv ferjesambandene på strekningen med bruer eller tunneler, og forbedre veiene mellom fjordkryssingene kan man nesten halvere reisetiden.

På Teknologidagene i Trondheim kan du lære enda mer om Ferjefri E39-prosjektet og andre spennende ting som skjer rundt fremtidens transport.

Slik bruker du Ferjefri E39-kartet

Kartet viser strekninger som er under utredning (merket med rødt), under planlegging (oransje), under bygging (blå) og strekninger som er ferdigstilt (merket grønn).

Når du trykker på symbolene i kartet får du opp informasjon om hver enkelt strekning og lenker til prosjektene på strekningene.

Meld deg på nyhetsbrev fra vegnett.no

Kommentarer (2)

  1. Arne Larsen sier:

    Spennende å følge fremdriften!

  2. Jostein Torgeir Lervik sier:

    Hvorfor legges innkortingen av E-39- vegen mellom Kristiansand å Tr-heim, ut til Oterøya og Molde i en omvei i stedet for en innkortting ved å fortsette i fra Vestnes over Tresfjordbrua å slik som det foreslåtte prosjektet videre i mot Tr-heim med alternativet benevnt som Romsdalsaksen dette gjør det jo mulig for Molde og øyene utenfor der og fortsatt bruke den eksisterende Fannefjordstunellen,
    Hvorfor er det så godt et argument å bygge enda en undersjøisktunell i dette området ???

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*

*